2021年1月2日星期六

玫瑰痤瘡、濕疹及敏感皮膚(五)

 

(2020年12月)
首先想講下,有玫瑰痤瘡嘅朋友,有一半可能都會有眼玫瑰痤瘡嘅問題,例如:眼乾、對光敏感、眼皮發紅及生眼瘡等,有時嚴重到損害到角膜,稱為玫瑰痤瘡角膜炎結膜炎。而我2020年12月,因天氣變化,時暖時寒又乾燥又加上長時間戴口罩,對我嚟講,最大影響唔係皮膚,而係對眼。

於12月23日晚,朋友送咗個好大嘅香蕉蛋糕俾我,因為唔想浪費食物,又唔想媽咪同妹食太多,於是我都食埋一份,不過真係好甜,食完我都已經好擔心。

點知第二朝起身後,就發覺左眼開始有少少唔舒服,開頭我都以為眼乾,點知返工搭地鐵嘅時候,覺得左眼嘅唔舒服唔似平時嘅眼乾。返到公司發現原來左眼紅咗,眼皮都有少少怪,睇真啲原來係玫瑰痤瘡結膜炎。

無去睇醫生,繼續開工,隔幾個鐘就用 Blink lid-clean 冰藍潔眼棉來清潔眼簾,令到對眼舒服啲,夜晚收工後就返去用濕棉花熱敷左眼,臨瞓前再滴一滴 Alcon GenTeal Gel 潤眼啫喱於左眼,然後飲多少少暖水,好彩好快兩日就退咗紅,之後連續幾晚瞓覺前,都有用潤眼啫喱滋潤雙眼,用後覺得潤眼啫喱比潤眼水更適合乾眼症及特別容易眼乾嘅玫友們係冬天寒冷乾燥天氣使用,每晚只用一次就已經夠啦。

如果玫瑰痤瘡結膜炎兩日都無退紅,我就會去睇醫生,通常醫生都會開抗生素眼膏/眼藥水,而我亦一定會提醫生唔好開口服抗生素及含類固醇嘅眼藥水/眼膏,因為我一定唔會用。

至於面部皮膚,因為長時間戴住口罩,塊面都無咁容易乾,今年冬季我洗完面,仍然好似夏天咁,只係搽 CeraVe Moisturizing Lotion,唔需要好似往年咁,冬季要改搽Cream。

至於有關抗疫期間,好多玫友都因戴口罩而皮膚敏感,引致出玫瑰痤瘡,而問我呢個皮膚超敏感嘅玫友。好彩我無戴口罩敏感嘅問題,我戴過 CareHK 嘅 Level 1口罩超過半年,而後來因疫情嚴峻咗,做零售前線嘅我,更加要加重裝備,於是就選用咗 HKMM 嘅Level 3 口罩,戴過以上兩個牌子,貼得嚟又唔會引致皮膚敏感!

仲有經常要洗手及用酒精搓手液嘅我,每晚都會搽 Neutrogena 無香料護手霜,滋潤雙手,搽咗都唔會敏感,滲透快,仲好滋潤,覺得好好用,通常我都會去藥房買,價錢抵好多。



總結:玫友一定要戒口,一定要靠自己去揾致敏源,例如:天氣、食物、情緒等等,再加上中藥調理,一定可以好過食西藥!!仲有寒冷乾燥嘅天氣,每日沖完涼後,最好搽甘油保濕全身嘅皮膚,咁就唔會咁容易出濕疹啦。

補充:
1月嘅天氣,好似過山車咁,上上落落,玫友們真係一定要小心保重身體,萬一皮膚因天氣敏感,都要放鬆心情,等天氣穩定咗,就會好好多,千祈唔好擔心而影響皮膚呀!

最近收到玫友嘅通知,李澤恩中醫師已由東區轉了去廣華中醫專科門診。如果想搵李澤恩中醫師睇症嘅玫友,請留意以下時間:


逢星期一、二及五 :東華三院黃大仙醫院 - 香港浸會大學王李名珍中醫藥臨床研究服務中心

九龍沙田坳道124號東華三院黃大仙醫院C座地下 ( 預約及查詢:2354 3000 )


逢星期二、四及六:廣華醫院 - 香港中文大學中醫藥臨床研究服務中心

九龍油麻地新填地街202號東寶閣地下及一樓 預約及查詢:3742 0333 )


14 則留言:

  1. Hi, Anita:) How are you my friend? 牛年快到了, 希望疫症遠離啦!
    知道你有皮膚問题, 我曾睇佐一D影片, 但都唔肯定效果, 所以都唔敢介紹比你!
    但我最終決定若有空可一看此片作參考 :
    玫瑰座瘡和濕疹 康復過程 https://youtu.be/m316hxIHaa4

    回覆刪除
    回覆
    1. Judith你好呀,我OK呀,你呢?
      我啱啱睇咗你介紹嘅片,佢所用嘅洗面及護膚品,好耐之前我試過,可惜唔適合我用,始終每個玫友嘅皮膚、體質及致敏原都唔同,而我好欣賞佢面對玫瑰等皮膚問題嘅心態,好正面,絕對值得俾個👍佢!
      下星期就農曆新年啦,時間真係過得好快,我都好希望疫情快快消失,大家都可以生活愉快!

      刪除
    2. Anita, I am fine, too.
      It's a pity that the medication doesn't help. Yet I can feel that you are also a brave and positive person. ♬︎*◡‿◡*♪ I also appreciate your telling others suffering from the same problem, trying to offer a helping hand! Good for you! 👍

      刪除
  2. 回覆
    1. 嘩,咁啱睇到,好彩仲趕得切😅
      Judith, 元宵節快樂!😁

      刪除
  3. 你好啊,想請教下你係做咩類型既瑜珈啊,因為完全冇瑜珈底,坊間又好似好難搵有完全岩玫友做既瑜珈。多謝分享~~

    回覆刪除
    回覆
    1. 唉呀,真係唔好意思,啱啱至睇到你哋嘅留言🙏。
      我做嘅都係一般簡單嘅瑜伽式子,唔係高溫瑜伽,主要係舒展筋骨嘅式子,你可以買張瑜伽墊返屋企,開YouTube搵啲簡單嘅嚟做下先,又或者報工聯會嘅瑜伽初級班玩下,都唔錯架。
      最緊要放鬆,慢慢做,明嗎,唔好心急,得閒做下拉筋都唔錯架!
      疫症期間,留係屋企做會安全好多,加油呀!祝你生活愉快!

      刪除
  4. 你好,看到你的介紹已經book左李醫師,3月尾去睇佢~ 請問你果陣睇一次,係咪執2星期藥粉呀? 謝謝你

    回覆刪除
    回覆
    1. 你好呀,我有時攞一星期,有時攞兩星期藥粉,咁就無咁辛苦,而且依家疫症關係,我覺得玫友們每次攞多啲會好啲,唔使去醫院太多次,大家都會安全啲。
      你唔需要太擔心,放心交俾李醫師幫你安排份量,記住戒口,早休息,放鬆心情,一定會好返,加油!祝你生活愉快!

      刪除
    2. Anita 你好呀~ 我今個星期係開始中藥治療既第二個星期啦.....但無諗到第二次覆診已有改善。不過,我都明白一定會有反覆既情況出現,因為我已經食左6年類固醇....係食左,中毒咁深,我相信都要一段時間先可以清除。

      等我好消息......一齊加油! 

      刪除
    3. 你好呀,唔好意思,啱啱至睇到你嘅留言,真係好開心,你咁快就有改善,加油呀,期待你好消息!

      刪除
  5. 你好,我有玫瑰痤瘡呢排唔知做咩生眼瘡,不過好細粒係眼底有一粒白色濃點,睇左眼科醫生開左抗生素藥水同眼膏、不過我已經用左一個月眼瘡都未退!我見你之前要割眼瘡,你系幾耐唔退先决定割呢?醫生話唔退就要割,我好怕割而加唔知點算,佢話再用多14日唔退就要割!

    回覆刪除
    回覆
    1. 唉呀,真係唔好意思🙏🙏,咁遲至睇到你嘅留言,我估都已經解決了是嗎?
      如果成個月眼瘡都未退,就真係要割喇,你有冇試過熱敷,可以試下用綠茶茶包熱敷眼簾。
      有眼瘡嘅時候,更加要勤做熱敷,可以嘅話,每日敷4次,4個鐘一次,唔可以嘅話,最少都要做2次,每次敷15至20分鐘。以及至少每日早晚都要清潔眼簾一次。
      仲有千祈唔好用手搞粒眼瘡,否則入菌就麻煩喇。
      祝早日康復!💪💪

      刪除